sabinalin

54 saker jag tycker om

Kategori: Sabina

1. Då man hör en låt och känner igen sig i texten

2. Känslan av att vakna för tidigt och veta att man får somna om.

3. Äta chokladbollsdeg direkt ur bunken

4. Känslan efter en riktigt bra film

5. Att stå längst fram på en Håkan Hellström konsert och sjunga med i alla låtar tills man tappar rösten

6. Skånska

7. Norskar

8. Sjunga tills halsen nästan brister när man kör bil

9. Ligga och prata i telefon hela natten med någon man tycker om tills man somnar med telefonen liggandes på örat för att ingen vill lägga på.

10. Känslan när man hör en låt som väcker minnen

11. Markus Krunegård – Samma nätter väntar alla

12. Bli kliad på ryggen

13. Känslan efter ett riktigt hårt träningspass

14. Friterad kyckling

16. Bada en riktigt fin sommarnatt

17. När man kommer på ett riktigt bra skämt

18. Skratta tills man inte kan andas

19. Ligga på hustaket med en nära vän och se massor med stjärnfall

20. Att vara på storsjöyran och att inte ha några måsten och bara kan vara.

22. Att se teddybears live

23. Att sitta på sjön med pappa med varsitt metspö .

24. När man är påväg hem i regnet och han går i kapp och ber om en kyss

25. "To me you are perfect"-scenen i filmen Love Actually

26. Unga män med tatueringar

27. Titanic

28. När jag var hos grannen och lekte tills pappa busvisslade så att det hördes i hela byn för att jag skulle komma hem och äta.

29. Ordet bajs

30. Glädjetårar

31. Att dra igång en impulsfest mitt i veckan

32. Dra på "roadtrip"

33. Att sitta på hotelltaket i Turkiet med utsikt över Alanya och äta godis

34. Dra fingrarna genom håret på den man kramar

35. Känslan när man går från sista lektionen på fredagar

36.  Känslan när man packar upp sin studentmössa ur kartongen och provar den för allra första gången

37.  Håkan Hellström, min man.

38. När någon säger "Du är vacker!"

39. När jag får låna en tröja av en kille och den luktar precis lika gott som honom.

40. Gamla tanter och gubbar som stannar och pratar med en om hur vackert väder det är.

41. Känslan efter att jag har gjort en god gärning

42. Vardagslyx som t.ex. Godis, god mat, bio eller en mysig picknick i solen mitt i veckan.

43. När jag vaknar sista dagen på yran och kan inte få fram ett ord pågrund av markus krunegård-konserten.

44, Ögonkontakt med främlingar

45. Hur lätt jag hittade nya vänner när jag var liten och blev "bästa vänner" direkt.

46. Den rysande känslan när jag hör en läskig historia eller ser en rysare.

47. Att komma på att man duger och är bra precis som man är.

48. Att se sig själv i spegeln och tänka att det inte ser så dumt ut ändå.

49. Sitta i duschen med hett vatten och tänka på allt mellan himmel och jord.

50. Känslan av att det är mindre än två månader tills jag ska stå på ett lastbilsflak och sjunga "För vi har tagit studenten..."

51. Death Cab for Cutie – Brothers on a Hotel Bed

52. När jag hade brevvänner och alltid gick och väntade på post

53. Mås skrik

54. Glass