sabinalin

helgens bravader och magkatarr

Kategori: Fältstudier i Kapstaden 2013

Hej. Här ligger jag. I sängen. Resten av gänget drog till kinaresturangen för att käka buffé, Våga vägra följa med. Nej men om jag skulle följa skulle jag dö av hunger och "sugenhet", jag får hålla mig till gröt. Det verkar vara mottagligt för min mage. Kul. Här där det kryllar av god mat överallt, och jag får inte ens äta. Hoppas det inte vara länge. Började känna av det igårmorse. och jag misstänker att det är magkatarr, dock hjälper inga magkatarrtabletter. Men då jag var orolig och stressig i en period innan jag for samt att matrutinerna här inte vart de bästa hittills så är det nog förståeligt. 
 
Nåväl, i lördags var vi på Old biscuit mill och åt lunch (GODAST) och sedan drog vi till Robben Island, himla intressant. Åkte båt dit och såg både säl och delfiner. Och skymten av något som kan ha varit val. Men vem vet. Havsodjur kanske. Väl på ön såg vi både sten- och springbock. Förutom massa djur såg vi faktiskt fängelset också, och Nelson Mandelas cell. Han hade också en liten trädgård på utegården som står kvar. På kvällen var vi bjuden på gradutaionparty hos bröderna som vi var på grillfest första kvällen vi kom dit. Sen drog vi ut på Longstreet som är en lång gata inne i stan, gick ut på Neighbourhood och Dubliners. 
 
I Söndags, igår då, drog vi som inte hade projekt till stranden, Cliftonbeach. Himla härligt. Måste ta vara på de få dagar som det faktiskt är strandenvärme!
 
Idag fick jag vara hemma från projektet, då magen inte pallar och jag har svårt att röra mig. Så det har vart sängläge med en flaska kokvatten på magen. Det hade kunnat vart bättre, men det hade också kunnat vart värre. Ikväll ska jag försöka ta mig till trenchtown, det är gratis standup där, men det ligger bara efter gatan så det bör gå bra. Dock får jag hålla mig ifrån deras Strawberrydaiquiri. 
 
Bjussar på  bilder från Robben Island så länge, tills jag har något annat vettigt att komma med. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: