sabinalin

Sista rycket

Kategori: Fältstudier i Kapstaden 2013

Nu blev det dåligt med uppdateringar på sista. Kan bero på att det inte har hänt så mycket på senaste.
Förra veckan lämnade Isabelle oss på Torsdagen, så blev ludda (lunch/middag) på Waterfront, resten av helgen var jag rätt dålig i magen, (Denna jäkla magsjuka som har spökat. Men nu är det iallafall bra.) så blev inte mycket annat gjort än sängläge. På fredagen var vi i Canvendish och handlade converse och både lördag och söndag blev det strandläge.

Igår, måndag, sa vi hejdå till Terese, och sedan blev det en långpromenad, lunch på Honeybun och sen gick jag och Tina och klippte oss. Efter det blev det rapportskrivning resten av dagen.
Idag blev det en promenad och sedan balkonghäng innan vi åkte till skolan för att säga tack och hejdå till rektorn, lämnade en donation och en present, sedan vandrade vi vidare till hemmet för att säga hejdå även där, gav en donation och bjöd på chokladbollar. Nu är det slut påriktigt minsann.
Vi har till och med börjat packa, på torsdagmorgon lämnar vi hostlet för att åka på Gardenroute i 4 dagar innan hemresa till Sverige. Så imorgon är sista dagen här i obs. dock ska den spenderas på Waterfront och inne i stan, dags att shoppa det sista!

Från magkatarr till magsjuka.

Kategori: Fältstudier i Kapstaden 2013

Jahapp. Då var sista projektveckan avklarad. Nu är det en väldigt väldigt lång helg. Dock ska vi tillbaka till hemmet och skolan nästa vecka bara för att hälsa på och lämna nån present. Och för att jag har bara varit där i måndags. Åkte på magsjuka natten till tisdag. Det är kul. Har legat i sängen hela dagen och tittat på film. Dock är jag inte den enda som är sjuk, nu är vi några i gänget som är krassliga i mage och bihålor. Alla är nog egentligen inte helt på topp.

Så, en händelserik vecka har det hittills inte varit. Sen kan det kanske bli händelserikt i morgon då vi ska gå till kontoret och sen vandra på Waterfront, kan bli spännande med min mage. Imorgon säger vi hejdå till Isabell (galet vad tiden går), så vi hade tänkt en ludda (nya ordet för lunch/middag) på Waterfront innan hon beger sig till flyget. Och under kvällen ska vi på Its a house för ännu en Comedy show, det blir kul. Bara min mage vill hålla sig i schack.

I Måndags var som sagt enda dagen den här veckan som jag besökte hemmet, det var lek och full fart som vanligt, och väldigt väldigt varmt ute.

I natt hoppas jag på mer sömn än vad jag fick under natten som var, magen vill vända sig ut och in. Och det är nånting som skär och klöser där inne. Det är kul!

Tjing!

Helgsammanfattning - Skratt, fest och shopping

Kategori: Fältstudier i Kapstaden 2013

Behöver nog inte säga mer än så...
Jo det behöver jag. En himla bra helg med massa trevligt folk och god mat börjar nå sitt slut. I fredags blev det ett besök på Young guns tattoo, fick mig en gadd på foten. En som jag har velat göra länge, så nej mamma, det var inget spontant som jag kommer att ångra mig över sen. Och studion var precis som många studios är hemma, det var sterila grejer de använde, så det behöver du inte heller oroa dig för.

Efter tatueringen åkte vi in till stan och mötte upp de andra, gick en snabbis på stan innan vi käkade oss proppade på Royal Eatern, och sen var det komedidags. Galet kul såklart!

Brownie/chokladmilkshake på royal, godast..

Lördagen blev en aningens stressig mot kvällen, men i helhet himla bra ändå. Halva gänget var och hajdykte, resten valde att spendera pengarna på annat. Så det blev shopping, jag köpte två "baseballjackor", en långklänning och två kortklänningar och lite annat smågrejs. Är väldigt nöjd!
Sen blev det storhandling och matlagning. Vi ställde till med taco- och födelsedagsfest här på hostlet för Lana innan vi drog ut på Longstreet. Blev en drink på Neighbourhood innan vi drog till Chez Nthamba..nånting.. och dansade.

Idag åkte vi till waterfront, vandrade omkring, köpte ett par ballerinaskor och satt lite i solen innan vi åkte hem för att slöa innan middagen. Åt födelsedagsmiddag för födelsedagsbarnet på Thairesturangen här i Obs, hade egentligen tänkt äta afrikansk trerätters på African café, men det var tydligen stängt idag. Så det måste det absolut bli en annan dag!

Nu blir det lite slö-mode innan sovdags, nu väntas sista projektveckan!

Godahoppsudden och en massa djur.

Kategori: Fältstudier i Kapstaden 2013

Då var det "helg" igen. Helt sjukt vad fort det går. Vi "jobbar" ju bara måndag-onsdag, så nästa vecka är vår sista "projektvecka", det går fort fort fort.

Idag var vi på utflykt, stannade och tittade på pingviner på "pingvinstranden", som jag så fint döpte den till nu, och sedan käkade vi lunch på "detvattnasimunnen"-resturangen. Efter lunchen drog vi vidare mot Godahoppsudden, där blev det lite (mycket) vandring och massa utsiktsbilder. Påvägen dit såg vi babianer på vägen, så ryktet om babianerna på vägarna bekräftades. Förutom babianer och pingviner såg vi även antiloper, strutsar, nån typ av iller, dassie och en insekt som var väldigt nära besläktad med dinosaurier (egen tolkning, men sann).

Efter denna utflykt åkte vi hem, och sedan gick vi på Sushi och Thai stället här i Obs, och jag fick testa Sushi på riktigt för första gången. Endast testad en gång förut, men den var äcklig. De här var helt okej, skulle dock inte vilja äta det om jag var vrålhungrig. Men det roligaste och som gjorde att de blev lite godare, förutom hur fina de är, är att de rullade på ett sånt där band som jag bara sett på tv. Det var mysigt.

resten av kvällen har bestått av UNO-spelande, och nu sängläge. Imorgon blir det stan, Royal eatern (BRIEBURGARE OCH MILKSHAKE) och sedan Comedyclub. YAY!!