sabinalin

"Teacher teacher" och Comedy club

Kategori: Fältstudier i Kapstaden 2013

 
Har kommit igång med projektet nu, fick åka direkt till skolan där vi har fått varsin klass med barn från hemmet som behöver lite extra hjälp. För min egen del kändes det lite konstigt att jag ska komma in och hjälp "mitt barn" i hans problem, försöka komunicera och så vidare, jag känner mig för okunnig, och de verkar tro att vi kan mer än vad vi gör, vi har ju inte kommit längre än 1 år på utbildningen så det är lite halvsvårt. Men det är bara att hjälpa till så gott det går. Innan lunch fick jag vara med "mitt barn", rita teckningar och lite sånt, efter lunch blev jag utfösad med mer än halva klassen för "boll och utelek", pojkarna skulle spela fotboll och flickorna rocka rockring, som det ska vara (?). Det var kaos. Men kul ändå. 
 
Efter skolan gick vi tillbaka till hemmet och är med barnen på eftermiddagen samt hjälper till med hemläxorna innan vi får åka hem. På måndag kör vi igång igen!
 
I torsdagskväll var vi på comedy club, det var sjukt kul, aldrig trodde jag att jag skulle fatta sådär mycket som gjorde, satt och skrattade konstant i princip, riktigt kul. Och helt klart mysigaste stället "Its a house". 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: