sabinalin

Besök i kåkstaden Phumalani

Kategori: Fältstudier i Kapstaden 2013

Fick åka med till Phulamani idag, som är en kåkstad utan för Kapstaden. Där lekte vi med barnen, blev överöst med färg innan jag knappt hunnit ut ur bussen av en liten tjej som sprang omkring med målarrock och färgburk. De blev bjuden på fika och sedan fick vi en rundvandring runt alla "hus". Det är sån overklig miljö för mig. Var i princip helt mållös, och kan inte finna några ord för hur man känner i en sån stund när man vandrar omkring där. Alla tankar som snurrar runt i huvudet, bara tanken på att de bor där. Ca 8000 personer bor det i det området, och de har 150 toaletter samt 4 vattenkranar att dela på. Själv blir vi irreterad av att dela en toa på 9 pers plus våra grannar på hostlet. Man är så bortskämd. Jag har det så himla bra, dags att inse det helt enkelt. 
 
 
Igårkväll gick vi på mexikanska resturangen här i Obz,, sjukt gott, trots att jag inte riktigt vågade mig på att käka maten så tog jag en kycklingsallad, som var helt sjukt häftig och mega god
 
 
nu är det sovdags, ska upp 4.30 för att vandra upp mot Tablemountain för att se soluppgången, det kommer att bli så häftigt! såå nattnatt
 
tjing

Kommentarer


Kommentera inlägget här: