sabinalin

Helgsammanfattning - Skratt, fest och shopping

Kategori: Fältstudier i Kapstaden 2013

Behöver nog inte säga mer än så...
Jo det behöver jag. En himla bra helg med massa trevligt folk och god mat börjar nå sitt slut. I fredags blev det ett besök på Young guns tattoo, fick mig en gadd på foten. En som jag har velat göra länge, så nej mamma, det var inget spontant som jag kommer att ångra mig över sen. Och studion var precis som många studios är hemma, det var sterila grejer de använde, så det behöver du inte heller oroa dig för. 
 
Efter tatueringen åkte vi in till stan och mötte upp de andra, gick en snabbis på stan innan vi käkade oss proppade på Royal Eatern, och sen var det komedidags. Galet kul såklart!
 
Brownie/chokladmilkshake på royal, godast..
 
 
Lördagen blev en aningens stressig mot kvällen, men i helhet himla bra ändå. Halva gänget var och hajdykte, resten valde att spendera pengarna på annat. Så det blev shopping, jag köpte två "baseballjackor", en långklänning och två kortklänningar och lite annat smågrejs. Är väldigt nöjd!
Sen blev det storhandling och matlagning. Vi ställde till med taco- och födelsedagsfest här på hostlet för Lana innan vi drog ut på Longstreet. Blev en drink på Neighbourhood innan vi drog till Chez Nthamba..nånting.. och dansade. 
 
Idag åkte vi till waterfront, vandrade omkring, köpte ett par ballerinaskor och satt lite i solen innan vi åkte hem för att slöa innan middagen. Åt födelsedagsmiddag för födelsedagsbarnet på Thairesturangen här i Obs, hade egentligen tänkt äta afrikansk trerätters på African café, men det var tydligen stängt idag. Så det måste det absolut bli en annan dag!
 
Nu blir det lite slö-mode innan sovdags, nu väntas sista projektveckan!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: