sabinalin

Magj**el

Kategori: Fältstudier i Kapstaden 2013

Jag pallar inteee. Härdade och for på projektet idag, hade samtalsgrupp med sjätteklassarna, gick mycket bättre idag för vi delade in de 3 grupper, De blir så hiskeligt många annars, och det blev lite småkaos sist. Vi började med Lovebombing, då en flicka fick sitta med ryggen mot de andra, medan de fick säga något snällt om hennes insida, vi vill inte lägga fokus på utsidan då de redan verkar ganska fixerade av den. Sen fick de rotera tills alla fick sitta på lovebombingstolen. Efter det fick de diskuter ord, bland annat man, kvinna, självkänsla, hopp, respekt osv. Fick en del intressanta definitioner faktiskt. Sen fick de leka lite samarbetsövningar och tillsist blev det massage och fika. Så inte alls så pjåkigt. Efter det åkte vi in till stan för att köpa lite grejer till bland annat barnhemmet, men efter det gav jag upp och åkte hem. Så har förökt att sitta och skriva lite men har fruktansvärt svårt att koncentrera mig när jag får mina "ontattacker". Det bästa med dagen är att jag upptäckte att jag kan äta choklad utan problem. JIHA. Äntligen nånting med lite smak som funkar. 
Satt ute på uteplatsen med Isabell, men fick ge upp det också, så det fick bli sängläge med flaskan helt enkelt, tack och lov att det faktiskt har vattenkokare här. Minsann. 
Blev ingen standup på Trench igår, de flesta tappade orken och jag kunde inte röra mig. Så det får bli en annan gång. Är verkligen trött hela tiden, särskilt på kvällarna är vi alla för det mesta helt slut på. Det är mycket som tas in under dagarna. 
 
 
mvh trött och ledsen tjej med magont. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: