sabinalin

Halva tiden har gått. Halva tiden kvar.

Kategori: Fältstudier i Kapstaden 2013

Det är sjukt. Men samtidigt känns det som att vi har vart här så otroligt länge bara för att vi har hunnit göra, uppleva och se så himla mycket på en så kort tid. En dag känns ibland som två. Det är ofta vi säger "Shit var det i går?!", eller som i fredags när vi vandrade upp på table mountain på morgonen så kändes det på eftermiddagen som att det var dagen innan vi hade gjort det. 
Så jag kommer absolut att vara nöjd när det väl är hemfärdsdags. Men att jag åker tillbaka är nog nästan är självklarthet, förr eller senare. 
 
Igår efter fallskärmshoppningen gick vi ut och käkade på ett ställe som sades skulle vara typiskt afrikanskt, stället i sig vad mysigt men vilka rätter som var afrikanska fattade vi inte riktigt, men det var gott och mätt blev vi. In på kvällen åkte halva gänget till en klubb på Camps bay och andra halvan till Longstreet, jag tillhörde den andra halvan. Vi var först på Neighbourhood, sen vandrade vi vidare till nån lite mindre klubb där det blev dansande och avslutade med ett något större ställe som hette Fiction, där det också blev dans ända tills det blev dags för hemåkning. 
 
 
Det är så fashinerande att bara titta på allt och alla på Longstreet. Hela gatan är fullsmäckad med taxibilar och folk, det är rörelse hela kvällen och hela natten.
 
Idag har jag bara tagit det lugnt, sov riktigt länge innan jag tog en promenad med Lana och Tina till universitetet, och sedan körde jag lite styrkeövningar innan det var dags att börja titta lite på rapporten. Det går sakta men säkert framåt med den, Mest sakta dock. Ikväll blir det bara lugnt, ska snart ut och äta och sedan blir det att fortsätta lite med rapporten. Är det tänkt iallafall. 
 
 
mvh trött tjej som är bakis trots nyktra kvällen
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: